Hyviä ja huonoja uutisia!

Moi! Mitäs laitetaan ensin, hyviä vai huonoja uutisia? Tulin tietysti teille kertomaan ja informoimaan tämän hetkisen tilanteen. Eikä mitään hätätilannetta tai maailmaa mullistavaa tietoa ole nyt siis kyseessä. Tai vai onko? Osa tietää jo näistä kummastakin, hieman olen Facebookissakin siitä ja tuosta valaissutkin. Edelleen, ei mitään pelastusarmeijaa tai asiantuntijaa tarvitse olla kutsumassa.

Hyviä uutisia! Meille tulee maaliskuussa kissa! "Meille" voidaan määritellä sellaisena, että kissa tulee ensin siis kotiin perheeni luokse totuttelemaan meidän Misuun ja tutustumaan. Sitten myöhemmin, kun kesän aikaan muuton aika koittaa - niin se muuttaa luoksemme asumaan Ouluun mieheni kanssa. Tietysti prosessi siis vaatii sen, että kissa tottuu pieneen matkusteluun välillä ja tottuu myös uuteen ystäväänsä. Ja tottakai, se on persialainen! Käymme hakemassa sen äidin kanssa pääkaupunkiseudulta sitten parin kuukauden sisällä. Haku on vielä käynnissä, olen kysellyt ja jutellut monen kasvattajan kanssa ja etsinyt ilmoituksia vapaista persialaisista, jonka ikä olisi 1 vuoden tienoilla. Pari ihanaa olisi jo vähän niinkuin tiedossa!

Huomatkaa mun ilme huonoista uutisista ja Misun ilme hyvistä uutisista. (Okei, yli viikon vanha kuva)
Huonoja uutisia! Mun kone alkoi temppuilemaan tuossa viikko tai alle viikko sitten ihan kunnolla ja välillä näytti siltä, että kyse olikin vain siitä ja tuosta. Ahaa, sen voi korjata... noin! Ja, sitten se taas temppuili. Mä oon ihan huono, kun on kyse tietokoneen korjaamisista tai muista "teknisistä" jutuista. Mä en ole siis tekninen ihminen sitten yhtään. 

-> Mikä siis suomeksi tarkoittaa sitä, että hetkisen ajan mun pitää väliaikaista konetta ainakin yrittää päivittää ja asennella sinne ne sovellukset ja ohjelmat mitä oon käyttäny. Tällä hetkellä ei edes kuvan muokkaukset onnistu ja murr. Eli bloggailua se vähän hidastaa, mutta kyllä mä aina keinot ja kikat keksin ja yritän toteuttaa sellaisia postauksia mitä nyt pystyn tällaisessa tilanteessa tekemään.

Lyhyesti: meille on tulossa kissa ja minun kone on rikki.

25 kommenttia :

  1. Vastaukset
    1. Jee! Se voittaa kyllä pahat uutiset vaan rahan meno on melkoinen... rotukissa ensinnäkin itsessään; sitten sellaisia pienimuotoisia tarvikkeita kun lähtee etsimään niin johan on varmaan säkin kanssa kotiin tultava... :)

      Sitten kun tällä väliaikaisella koneellakin vois heittää jotakuta, koska tää hurisee kuin chewbacca ja kaikki videot tulee slowmotionina. :D Eli uuden ja oman hankinta ois vähän niinkuin myös ajankohtainen.

      Poista
  2. Saako kysyä miksi etsit juuri 1-vuotiasta kissaa? Joka tapauksessa onnea jo nyt tulevasta kisusta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa toki kysyä, minulla on siihen montakin syytä. :)

      Kissa olisi jo ensinnäkin sisäsiisti nuorukainen. Kasvanut ulkoisesti ja sisäisesti - ymmärtää maailman menosta jotain ja luonne sekä oppimiskyky parhaimmillaan? Ei ole enää pieni pentu, joka mahtuu jokaisesta kolosta ja välistä eli helpompi vahtia alkutaipaletta. Myös 1-vuotias ihan myös siitä syystä, että haluan "elinikäisen kumppanin" joten ei ihan liian nuorta ja ei liian vanhaakaan. ♥

      -> Tosin yllätyksiä voi tulla tässä vielä parin kuukauden sisään, joten takuuseen en menisi, että se ei tule olemaan pentu tai se onkin 2 vuotta ja yli. Katsotaan! :)

      Poista
    2. Suosittelisin itse silti pentua(luovutusikäistä, siis), ihan siitäkin syystä että kyllä se pentuaika on vaan niin ainutlaatuista kaikin puolin. Mulla on ainakin tullut Jaden pentuaikaa ikävä nyt kun se on jo iso tyttö.

      Pentuaika ei mun mielestä vaatinut yhtään sen enempää vahtimista kuin aikuisikäkään, sillä aikuisenakin kissa mahtuu yllättävän pienistä kolosista. Vähän vanhemmalla tosiaan saattaa olla tuo luonne jo vähän selvempi ja oppimiskyky(tai pikemminkin keskittymiskyky!) parempi, kuten sanoit. Elinikäinen kumppani-juttua en ymmärtänyt, mä kun oon aina ajatellut että mitä nuoremmasta pentu on ollut sitä syvempi kumppanuudesta tulee.. :D

      Yhdestäkään kunnon kasvattajan pennusta ei ainakaan tarvitse olla huolissaan ettei se olisi sisäsiisti(hälytyskellot soimaan jos joku väittää ettei pennun luovutusiässä vielä kuulukaan osata käydä laatikolla..).

      Toivottavasti toi ei kuulostanut ihan kamalalta saarnalta, sillä mun tarkoitus ei missään nimessä ollut olla tyly tai mitään. Yllätyin vain tuosta, kun monihan haluaa nimenomaan pennun(ja jotkut jopa alle luovutusikäisen.. :o) enkä koskaan ole kuullut(tai itse miettinyt) miksi joku haluaisi nimenomaan yksivuotiaan pennun. :)

      Poista
    3. :) Tässä on nyt kuitenkin vielä sellainen juttu - että pitkään nuita markkinoita katsoessani mä hyväksyin tämän faktan... Pennut myy ja ne menee heti, niitä oli ilmoituksia siellä sun täällä sivustolla (ja kuvia) - mutta silti varattu / maksettu / uudessa kodissa.

      Sen sijaan näitä jo pentuiän ohittaneita nuoria 1 tai 2 vuotiaita olisi mistä ottaa vaikka kuinka. Usea tapaus liittyi jopa kasvattajalle palautukseen, koska oli todettukin allergia. :o Ja siis... mä vaan totesin ihastuneeni ennemmin niihin jo kasvaneisiin yksilöihin kuin kuvissa olleisiin pentuihin. (Älä kysy miksi, mä en tiedä... musta se ruttunaama on niin sulo, koska mulla ei ikinä oo ollu rotukissaa niin siksi ihastun niin herkästi!) Siksi se joo, onkin vähän hassua, että mä en niin välitä saanko mä nimenomaan just luovutusikäistä pentua! Haha! :D

      On kiva näin kissaihmisinä me kummatkin siis! - niin jakaa mielipiteitä näistä jutuista. Mulla ei oikein omissa piireissä oo, kun pari sellaista kenen kanssa voi keskustella ihan asian tietämyksellä tai ainakin poikkeavilla mielipiteillä! Palaillaan! :)

      Poista
    4. Ps. Kun sanoin tuon "elinikäinen kumppani" jutun, niin luulin että olit itse sillä kannalla että suosittelisit mulle vielä vanhempaa yksilöä - niin siksi mä sanoin sen. :D

      Poista
    5. En noista perskipiireistä oo niin hyvin perillä(vaikka oonkin joskus tutkin muiden rotujen, mm. perskien, pentulistoja ihan mielenkiinnosta), ja nyt kun mainitsit niin perskejä taisi ollakin vähän enempi noita vähän vanhempia pentuja.. :)

      Mutta ainahan voi varata ennen syntymää! :) Niin monet tekee, esim. muutama päivä sitten synty yks abypentue ja kaikki oli heti alustavasti varattuja(ja oletan että ne oli ennen syntymää varattuja). Ennen kuin Hugo tuli meille niin mäkin kyselin tulevasta pentueesta, mut sit "erehdyin" meneen kattoon Hugoa kun sitä tarjottiin, ja kaikkihan tietää miten käy kun menee "vaan kattomaan" kissanpentua.. :D Olisin mieluummin halunnut luovutusikäisen nuoren pennun, mutta Hugo hurmas mut täysin.. ♥

      Mitä tarkotat tolla ruttunaaman suloudella, eikös pennullakin pitäisi olla jo se rodunomainen litteä naama? o: Mut oon samaa mieltä siinä, että perskit näyttää aikuisina jotenkin paljon paremmilta kuin pentuna jostain syystä. :D Ei sillä että ne rumia ois pentuina(rumia kissanpentuja ei ole olemassakaan)..

      Poista
    6. Hugo on kyllä tosi suloinen kissa ja otat ihania kuvia siitä! ♥

      Niin, kato eihän sitä aina tarvitse just luovutusikään päässyttä kissanpentua ostaa - kun kaikki kissat voi olla yhtälailla hurmaavia iästä riippumatta. :) :D On tullut itsellä jo vastaan mitä hurmaavimpia aikuisyksilöitä.

      Ja joo, siis sitä tarkoitin että aikuisella yksilöllä ne piirteet kunnolla korostuu ja näkee, niin siksi minut hurmataan ehkä enempi sillä, kun pentujen kuvilla. On ihan hyvä, että pennut myy ja ne meneekin nopeasti. Minä voin keskittyä etsimään sellaisen, joka on jo vaikka kerran palautettu kasvattajalleen tai ei ole jostain syystä vain vielä mennyt - vähän jo varttuneempi. ;)

      Poista
    7. Onhan se tosiaan hyvä että ne palautuneet vanhemmat pennut saa kodin. Toivottavasti et nyt saanu semmosta kuvaa että en arvostais vanhempia kissoja kun yritän tuputtaa sulle nuorta pentua, sillä asia ei tosiaan ole niin. Varsinkin löytökissojen kohdalla toivoisin ihmisten muistavan myös ne vanhemmat kissat. :)

      Poista
    8. Noh, mutta kaikki on mahdollista! :D Parin kuukauden sisällä se selviää bloginkin puolella sitten, että minkälaiseen yksilöön päädyin. ;) Ei toki, mielipiteitä saa olla eriäviä ja jopa neuvotkin ovat ajoittain tietysti tervetulleita. Mikä tahansa keskustelua herättävä asia on mun mielestä hyvä juttu... täällä blogin puolella harvemmin tulee keskusteltua näin tarkkaan ja hartaasti. :)

      Poista
  3. vooii ihanaaa:) Onnea tulevasta kissasta,laita sitten heti kuvia siintä:):)?
    Toivottavasti saat koneen pian ehjäksi...

    Ps. varoitan tulevasta kommenttitulvasta,koska en ole ollut vähään aikaan koneella niin katson nyt kaikki postaukset ja varmaan kommentoinkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siitä kissasta tulee oikea blogitähti ja se on varma! ;) Ja koneeseenkin pitäisi oikeasti investoida, joudunkohan mä johonkin velkakierteeseen... no vitsi vitsi. :)

      Ps. Ei se mitään, on kiva pitkästä aikaa saada kommenttia kun blogin puolella on nyt ollu pari viikkoo aika hiljaista myös postausten sekä kommenttien osalta. :D

      Poista
  4. Oih! Uusi karvainen perheenjäsen on aina ihana :) Innolla odottelen kuvia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin! Ihanaa, toinen kissa. Voisiko elämä olla enää ihanempaa?! ♥

      Poista
  5. Ihanaa että saat kissan =)& toivottavasti koneesi kuntoon .en tiedä onko meänki koneessa vikaa ku bloggeri ei toimi kunnolla aina ja joudun kirjautuun varmaan sata kertaa välillä et saan kaikki hoidettua =(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa niimpä! :) Ja toivottavasti saisin uuden koneen, niin se todennäköisesti olisi myös pitkäikäisempi. :D

      Hmm, no jo on kumma jos pitää montakin kertaa kirjautua, mun ei tarvitse kuin ehkä pari kertaa päivässä sillä se on aina auki, että jos kirjotan vaan osotteen niin se on kirjautuneena jo sisään. :D

      Poista
  6. Oi ihanaa! ♥ mullakin on tää kone ruvennut kenkkuilemaan, jospa sais rahaa säästettyä uuteen (ja tuhanteen muuhun asiaan...) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi! :D No joo, ei ne koneet oo kovin pitkäikäsiä vaikka kuinka haluaa. Oon hajottanutkin varmaan jo pari konetta tähän mennessä elämääni. Jos sais kaikki ajankohtaiset jutut nyt, niin olisin aika isoa hymyä. :)

      Poista
  7. Oijoi kisu ihanaa <3 mulla myös kannettava temppuilee ja on varmaan hajoomassa. Onneksi on tabbi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Kisukaveri! ♥ Kaikilla näkkyy olevan koneet hajoamassa. :D

      Poista
  8. Mella, munki kone huutaa kuolemaa. :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voiiii! Huriseeko se kuin maailmanlopun chewbacca? :D

      Poista