NUORUUSDISKO | Teemaviikko 90-luku


Hei! Ja sen aika on vihdoin täällä, se mistä olen hieman vihjaillut ainakin Facebookissa! Päätettiin toteuttaa teemaviikko Tuuven kanssa, jonka blogin nimi on Nuoruusdisko ja se koostuu (melkein) täysin 90-luvun kultaisesta lapsuusajoista. Törmäsin itse tähän blogiin, kun rupesin suunnittelemaan teemaviikkoa ja ehdotin tietysti yhteistyötä asian tiimoilta! :) Tulevat postaukset sisältävät siis linkkejä Tuuven käsittelemiin aiheisiin ja myös kuvia sekä tekstiä.

Ymmärrättehän, että vaikka olen nähnyt paljon vaivaa postauksien eteen ja varsinkin tarkistaessani mm. vuosilukuja ja etsiessäni kuvia teemaviikkoon liittyen... niin en millään ole saanut kaikkia asioita mahdutettua! Olen pyrkinyt pitämään postaukset luettavina ja poiminut sinne mielenkiintoisimmat asiat. Jos siis kuitenkin 90-luku herättää teissä lisää tiedonjanoa, niin suosittelen silloin vierailemaan äsken esittelemäni henkilön sivustolla.

Postauksien ohessa löydätte yleensä nämä tekstit:
Suosittelen Nuoruusdiskolta:
Tehty yhteistyössä ja lähteitä käytetty: nuoruusdisko.blogspot.com


Toivon, että te lukijat jaatte paljon omia muistojanne ja kokemuksianne 90-luvusta! 
Toivottavasti tulette pitämään teemaviikosta!

Teemaviikko alkaa siis 1. lokakuuta!
↓ Oletko syntynyt 90-luvulla?

34 kommenttia :

  1. Miten mahtava teemaviikko! Ja yhteistyö! :)) En kyllä ite muista juurikaan tuolta-ajalta mitään suurta (yritin tehdä Nuoruusdiskossa olleen tietovisan). Mutta mielenkiinnolla odotan sun postauksia tähän liittyen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Kyllähän sitä itsekkin yllättyi, miten vähän sitä oikeastaan muistaa siitä ajasta. No '93 syntyneenä ei pitäisikään. :D Tuuvesta ja hänen blogistaan oli tässä kyllä paljon apua!

      Kiitos ja mukava kuulla! <3

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiva, että oot innostunut aiheesta! :)

      Poista
  3. Uu, kuulostaapa jännältä! :) Ite oon syntynyt '89 eli vähän on muistoja 90-luvusta, mm. vhs-kasetit, JYRKI, markka-aika... hhiihii! 8D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti se tulee myös sitä olemaan - eli jännittäviä juttuja! :D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. :) Kiitos! Ja mulla on sulle synttäripaketti valmiina!

      Poista
    2. Oi kiitos en malta odottaa =)

      Poista
    3. Laitan sen sulle silleen, että pitäisi keritä synttäripäiväksi!

      Poista
  5. Kuulostaa hauskalta, mielenkiinnolla jään odottamaan! :3

    VastaaPoista
  6. Innolla odotan tätä teemaviikkoa, vaikka olenkin syntynyt ihan 90-luvun lopussa, vuonna 1999. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On sanottava, että välillä tuntui kuin olisin kirjoittanut esseetä 90-luvusta. :D Mutta jos sinäkin olet ihan loppupuolella syntynyt, niin et saata muistaa / tietää kaikkea. :) Jospa siitä on sitten paljon iloa tiedon kannalta!

      Poista
  7. Oo, hauska idea : D Odotan innolla!

    VastaaPoista
  8. Ihana teemaviikko! Itse en ehtinyt elää 90-lukua kuin kolme vuotta, mutta tamagotchit oli kovaa huutoa munkin nuoruudessa, oli kaikkia hienoja generaatioita niinkuin esim. family ja music star ja mulla oli jälkimmäinen, 3.jotain ja 4. Olin kunnon tamafani :D Mutta en malta odottaa tätä teemaviikkoa! Kai kirjoittelette lastenohjelmista jotka eivät olleet muotoa: "noniin lapset, mikäs tämä on? KYLLÄ SE ON PALLO!" ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Tamat ei ollu mun mieleen, vaan oli eräs toinen "elukka" mikä oli sitäkin parempi... ;) Mutta se oli kyllä ehdottomasti kulmakiviä 90-luvun leluissa!

      Mun täytyy sanoa, että kaikkia aiheitahan me ei keretty käsitellä teemaviikolla ja siksi siellä on vaan ne "mielenkiintoisimmat". Tai sitten ainakin näät, saattaa mulle vielä tulla jotain lisättävää sinne tämän viikon aikana, mutta suunnilleen kaikki on jo siis valmista. :D

      Poista
  9. mulle tulee mieleen spicegirls :D ja nylonbeat :D osaan edelleen kaikki kappaleet ulkoa. Muistan myös napapaidat (yök), radion jatkuvan kuuntelun, sen kun cd-soitin tuli autoon ja mä itse menin kerhoon. Ysärin lapsi odottelee sun postauksia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika hyvin nuo kyllä muistuu mieleen! Ja pian saadaan muistella yhdessä lisää. :D

      Poista
  10. 90-luku. Oujee... Tosin mie kerkesin nähä koko 80-luvun, joten lienen jäävi sanomaan mitään....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haluaisin kyllä kuulla 80-luvun puolenkin verrattuna 90-lukuun! Ottaen huomioon, mitä ei sillon ollut ja mikä kehittyi vasta 90-luvun puolella. :)

      Poista
  11. Mie oon syntyny -90 :D
    Oli hienoa, kun sai ekan kasettisoittimen, missä oli mikrofonikin :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sopivasti! :D Hehe mikrofonit oli parhaita! :D

      Poista
  12. Kyllä miekin 90-luvun puolelta oon :) hauska idea on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti myös toteutus kelpaa! :D Teidän kommenttien innoittamana muutenkin olen ottanut vielä asioikseni parannella postauksia ja sain vielä uuden aihealueen mahdutettua mukaan. :)

      Poista
  13. Mä oon syntyny 80-luvun lopussa ja lapsuuteni vietin juurikin 90-luvulla. Seuraan myös Nuoruusdiscoa, ja odottelen innolla myös sun postauksia aiheesta! Mulle on 90-luvusta jäänyt käteen musiikki. Juustopäät, Hausmylly, Apulanta, Egotrippi, CMX, ja suurin rakkauteni Rasmus! Rasmus teki niin paljon parempaa musiikkia 90-luvulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Musiikki on se yksi asia, mikä tosiaan jäänyt mieleen ja ne tietyt kategoriat. :)

      Mukava kuulla innostusta, pian päästään musiikin pariin laajemmin! :D

      Poista
  14. -91 ollaan synnytty! Odotan innolla tätä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heti alkupuolella hehe! :) Jee, teidän innostuskommentit on ihania. <3

      Poista