Kirppistelyä ja postia | Second Hand Store


Moro! Ihanaa oli pitkästä aikaa herätä aamulla aikaisin, koska olin sopinut hakevani kahdesta eri paikkaa Oulua muutaman maton. Keittiössä ja olohuoneessa ei ole ollut mattoa sen jälkeen, kun meidän nimeltämainitsematon kissa ne joskus pilasi merkkaamalla. Siirrämme silti vielä mattojen laittoa, koska nuorimmainen pääsee operaatio kastrointiin pian. 

Aamu lähti käyntiin kello 8.00 ja aika nopeasti päästiin jumituksesta huolimatta liikenteeseen. Kävin rikkomassa automaatilla rahaa ja ostimme aamulatet siinä matkan varrella! Paikka numero 1 oli helposti löydettävissä ja myyjä odotti pihassa tuloani. Kaappasin maton kainaloon, kiitin ja lähdimme seuraavaan osoitteeseen. Numero 2 oli Oulun keskustassa erään kirppiksen yhteydessä ja saimme odotella parkissa, koska myyjä oli tulossa vasta kaupasta kotiin. Maton saatuani päätin vilkaista siinä samalla kirppiksen ja sinne tielle jäin...

1. Musta laukku 1,70 € | Second Hand Store
Mustaa pyöreän mallista laukkua olen etsinyt jo ikuisuuden ja siellä se eräässä korissa minua odotti! Nappasin sen heti kainalooni ja heti ensimmäisen päätöksen jälkeen alkoi myös paitoja löytymään...

2. Raidallinen tunika 2,50 € | 3. Ruutuliivi (UUSI!) 4,50 € | Second Hand Store
Oli söpöä raidallista mekkoa kesäksi ja hihaton ruutupaita... Mietin vain mielessäni, että miten kivalta tuo ruutupaita näyttäisi, jos olisi tatuointi kädessä. :) No ei ole, mutta ihana ostos kuitenkin!

4. Leopardikuosinen kangaskassi 8 € | Second Hand Store
Leopardilaukku... en minä tuota voinut jättää ostamatta! Hinnan puolesta kyllä mietin muutaman kerran. Laukku oli kuitenkin puhdas ja uuden näköinen, joten otin sen ajatellessani tulevaa kesää hiekkarannalla.

5. Raidallinen puolipitkähihainen neule (UUSI!) 5 € | 6. Pinkki paljettitoppi 2,50 € | Second Hand Store  
Raidallinen puolipitkähihainen neule oli myös kuin uusi! Moitteettomassa kunnossa, vaikka ryppyiseltä kuvassa näyttääkin. Heti pesun jälkeen arkikäyttöön! Viimeiseksi löytyi vielä ihana pinkki bilepaita, jossa oli kivasti koristeltu tasku ja olkaimet.

Pakko vielä sanoa, että sylissäni oli näiden kaikkien lisäksi vielä yksi ihana paita.... Harmitti kun siinä ei ollut hintalappua ja otin sen silti matkaani kassalle. Kassalla kiittelivät vain ja sanoivat, että eivät voi valitettavasti myydä sitä. Sinne jäi eläinkuosilla varustettu kaunis tunikapaita... nyyh!

"Skinny Latte, sitä kissa ostaisi!" T. Starbucks-Simba
"Mmmm... kahvia! Mmm... donuts."
Ja ettei tämä postaus kävisi vallan lyhyeksi niin postissa oli tullut vielä yllätys! Künsii -blogin Hannele oli lähettänyt kiitoskirjeen sekä pari söpöä juttua. Lähetin hänelle ystävänpäivänä nimittäin pienen yllätyksen ja hänen lisäksi muutama muukin tietysti sai pinkin kirjeeni.

Hannele! Oletko aikamatkaaja, koska elät vielä 2012 luvulla? :)
Kiitos kutsusta Hannele!  Olisi huippua tulla käymään sun luona ja olen niin iloinen, että moni muukin on kutsunut minut käymään. :) Paljon on siis tälle vuodelle vierailuja ja olisi jo aikakin tavata teitä ihania bloggaajia! Fania, Nooraa, Iinaa ja Eekkua ainakin. Ja Jadea sekä Hugoa ;)

Oletteko kirppistelleet?

37 kommenttia :

  1. Oli tarkotus eilen käydä pitkästä aikaa kirpparilla,mut satoi räntää nii en sit lähteny.Kerkiän mie viel joku toinen viikonloppu siis ku perinteine kirppari sellanen josta ostetaan myyjältä suoraan.Kivoja ostoksia ja kiva ylläri.Seuraileppa postia heh heh =)
    Nii toivottavasti tänä vuonna nähdään

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin sinähän ahkerasti muutenkin teet löytöjä kirppiksiltä! Jos asuisin tuolla keskustassa, niin kävisin varmaan itsekkin useemmin. :) Oli niin kiva pitkästä aikaa käydä muutenkin kaupoilla, kun mulla on tapana vaan möllöttää kotona kissojen kanssa. :D

      Kiitoksia kiitoksia! :D Awws mä en oo huomisesta eteenpäin kämpillä enää, kun lähden loppuviikoksi porukoille! Mut huomenna oon vielä kämpil tarkastamas postin. :)

      Toivottavasti nähdään!

      Poista
    2. Onhan noita tullut tehtyä ja totta kai se rajottaa missä asuu.Okei no toivotaan et ehtii jo huomiseksi mut jos ei niin sit se odottelee ku tuut porukoilta.Enkä vaadi sit mitään vastalahjaa =)

      Poista
    3. Jännittää mitä oot lähettäny! Jospa kerkee huomiseks! Jos ei, niin näen sen viimeistään sunnuntaina. :) <3

      Poista
    4. Tuli! Kiitos ihanasta yllätyksestä! :D Otin ne mukaan tänne porukoilla, että saan kuvattua tällä viikolla. :) <3

      Poista
    5. Ihania uusia juttuja! KIIITOOOOS! <3 :)

      Poista
  2. Ohoo mitä löytöjä! Mä ennen kävin kirpparilla tosi paljon, mut nyt kun tuonne Vantaalle muutin, niin en oo sieltä löytänyt mitään hyvää. :( Enkä usein kyllä vaatteitakaan kirppareilta osaa katsoa... Yleensä etin aina kuumeisena uusia maatuskoja tai laatikkokameroita itselleni. :D

    Hii kaks viikkoo ni meikä tulee Ouluun! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sul on sit kuitenkin jotain tärkeitä juttuja mitä etsit! Mä katon aina perinteisesti kaikki missä on leopardikuosia. XD Mut joo... mä kävin aktiivisesti yhellä kirpparilla kun vielä asuin vanhempieni luona, mutta sekin lakkautettiin. Tosin siinä oli se huono puoli et ne vaatteet lemusi aina grilliruoalle kun sen yhteydessä oli yks. Jotenkin vieläkin haistan sen aina kirppareille astuessani. Haamuhajuja. :D

      JEEEEEE! Vihdoin näemme! <3 Toivon niin, liian aikaista sanoa. :D

      Poista
    2. Ainiin on mulla kans yks juttu mitä ostan kirpparilta, tai siis juuri sieltä Klaukkalan kirpparilta missä käyn ehkä kerran kahessa kuukaudessa! Sieltä saa sellasta venäläistä pesuainetta millä lähtee punanen hiusväri meijän ammesta pois!! :DD se on niin myrkkyä et huhhuh, mut rakastan sitä ainetta! ♡

      Nonii nyt meni melkee jo ohi aiheen. :D

      Poista
    3. No mut tollanenhan vinkki kannattais jakaa ihan yleisesti! Siis muille punapäille ainakin. :D Vähän epää teillä on amme! :D

      Poista
    4. Se amme on iha kauhee ku se on sellanen istuma-amme! :D mä niin kadehdin kaikkia jolla on normaalisuihku! :(

      Tää on yks syy miks me halutaan muuttaa kesällä, prkleen istuma-amme! :D

      Poista
    5. Aijjaa no voi hitsi! :D XD Et oo kuvissa näyttäny vissiin sitä!

      Poista
    6. En ookkaan ku se on niin susiruma! :D Varsinki ku siellä on sellasia pinkkejä ja punasia läikkiä... Kaikki aina luulee et joku on kuollu sinne! :D

      Poista
    7. Sun pitää iiny tulla joku kerta mun kaa kiertään jäähallin kirppis =)

      Poista
    8. =)kirppis konkari ilmoittautuu

      Poista
  3. Ihania ostoksia! Ite en oo käyny ku yhellä Oulun kirpparilla pari vuotta sitten, pitäs käydä itekki katsastaa kaikki kirppikset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää alkaa pian suunnittelee meidän sitä shoppailupäivää, kun sain nyt Felix-velatkin pois alta. :D

      Poista
  4. Ihania löytöjä olet kyllä tehnyt :)
    Mie käyn n. kerran viikossa kirppiksellä, viimeviikolla tein pitkästä aikaan löytöjäkin :D Pari hametta ja pari laukkua lähti mukaan :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos Nanne! :3
      Tuommonen säännöllinen kirppistely ois kyllä niin kätevää! Sieltä tekee niin upeita löytöjä aina välillä. Tai no melkein aina sanoisinko! :)

      Poista
  5. Mä en tykkää käydä kirppareilla, sain aina pentuna käydä harva se viikonloppu äitin kans kiertää kaiken maailman kirppareita niin paljon.. Ja mulla alkaa päätäkin särkeen aina kirpparilla, ja mun teoria sille miksi näin tapahtuu on se, että kun kaikkien ihmisten hajut on sekottunut siellä. :D

    Nyyh, Jade ja Hugo tuli nyt kyllä surullisiksi kun Mella-täti ei maininnut tulevansa niitä kattomaan! :'(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi! Sieltä löytyy kyl kivoja löytöjä välillä, joten suosittelen antavasi mahdollisuuden niille nyt myöhemmässä iässä. :D Jotkut kirpparit on ihan hyvin organisoitu, mutta myönnän itsekkin joskus pyörtyneeni nuorena (ihan tositarina) jossain kirpparilla kun siellä oli niin huono ilma.

      Miten niin? Onhan siellä maininta. ;D Hehehehehehe lololo! :D

      Poista
  6. Joo mä tykkäsin aina käydä yhdellä tietyllä kirpparilla vaan, kun siellä oli kahvio ja jäin sinne sit aina juomaan limpparia sillä aikaa kun äiti kiersi kirpparilla.. :D

    No niin nyt näyttää paremmalta! Miten saatoit unohtaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reilua! :D Me äitin kaa kierrellään aina kaikki kirpparit jos mahdollista. :)

      No mitäpä multa voi oottaa, oot varmaan huomannu että oon unohellu viime aikoina useita asioita! Onneks oot muistuttamassa mua kaikesta. :D

      Poista
  7. Siis apua! Miten ihmeessä mä kirjotin tohon 2012 :DD Mulla näköjään vaihtui vuosi taaksepäin...
    Toi musta pyöreä laukku on kyllä ihan sun näköinen! Muitakin kivoja ostoksia oot tehny :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah en tiedä, mutta naureskelin sille itsekseni. :D Tarkoitat siis kaksi vuotta taaksepäin! 2012 oli kiva vuosi, mutta nyt pitäis alkaa elää vuotta 2014. ;D

      Todellakin! Oon etsiny tuommosta jo pitkään ja en ollut uskoa silmiäni. Pitkät hihnat, pyöreä malli, paljon tavaraa mahtuu sisään ja kivoja yksityiskohtia. :) Ja en malta oottaa et pääsen nuita paitojakin käyttää. :3 Kiitos kiitos. <3

      Poista
    2. Siis meinaan, että kun muilla vaihtui 2013->2014, niin mulla vaihtuikin 2013->2012 :) Mä oon yleensä alkuvuodesta ihan sekaisin vuosilukujen kanssa, mutta tolleen, not real...

      Poista
    3. Ahaa sitä tarkotit. :D Nooo me kaikki joskus välillä unohdamme. Ei olis mullekkaan eka kerta, että kirjotan väärän vuosiluvun jonnekkin. Esim sillon kun Simba tuli meille, niin laitoin sen hakuvuodeksi semmosen kun se ei ollut vielä syntynytkään...

      Poista
  8. Ihania löytöjä oot löytäny. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja tulihan sitä jotain mukaan. :D

      Poista
  9. Ootpa löytänyt paljon kaikkea :o Mä käyn tosi harvoin kirppiksillä, koska ei tuu yksin lähdettyä ja mulla ei oo oikeen täällä ketään kavereita :( Plää! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Mä kävin ihan yksin kyllä kiertelemäs, että Tuomo ootti autossa siinä parkissa. En tykkää ostella mun miehen kanssa, kun tuntuu et se kävelee melkein kantapäillä turhuuksissaan. :D

      Elä höpötä! Varmasti sulla on kavereita siellä ketkä lähtis. <3 Ainakin mä lähtisin ^__^

      Poista