Polkkatukka | Parturi-Kampaamo Innitär


Terve! Mitä se Mella on tällä kertaa keksinyt oman pään menoksi? No... uutta hiustyyliä tietenkin! Varailin aikaa joskus heinäkuun alussa ja viimein se päivä koitti. Pääsin tutun kampaajan käsittelyyn, jonka luona äiti käy vakituisesti ja itsekin silloin pienempänä tyttönä. Oli mukava kuulla, kun hän tunnusti myös lukevansa blogiani silloin tällöin ja tyttönsä tykkää mielellään selailla täällä kissojen kuvia. :) Terkkuja sinne, kun luet kuitenkin tämän postauksen! 

En muista milloin viimeksi olen ihan liikkeessä käynyt, mutta siitä on tosiaan monta vuotta. Nykyisin kun ihan omin konstein tai avustajan kanssa leikkaan, vaalennan ja värjään hiuksia kotona. Kaikki nämä käsittelyt ovat haitanneet sen verran hiuksia, että oli aika aloittaa alusta kasvattaminen. Kiharrettaessa omat hiukset näyttivät vielä paksuilta ja ihanilta, mutta suorina ne muistuttivat takkupesäistä rotan häntää. Kuka nyt sellaista haluaa?


Tiesin tasan mitä halusin eli A-mallin polkkatukan... takaa lyhyempi kuin edestä! Lisäksi olin edellisenä päivänä värjännyt hiukset vielä violetiksi, että ne säilyvät muutoksessa mukana. Jatkan siis edelleen shokkivärien käyttöä lyhempäänkin tukkaan. Olo on kevyt kuin mikä kun pääsi siitä ylimääräisestä pois. Kampaamon lattialle jäi tosiaan iso kasa violettia hiusta ja otin siitä kuvan kännykkään talteen. :) Muita muutoksia ei hiuksiin tullut, jos ei lasketa tyvikasvun värjäystä ja sivusiilin ajelua (mitä ei kuvissa näy, koska on piilossa hiuksien alla). 


En malta odottaa kun pääsen kokeilemaan tämän lyhyen tukan kanssa kihartamista, kiinni laittamista, sivulettejä ym! Hyvästi huonot hiuspäivät... tukka hyvin, kaikki hyvin! :) Seuraavaksi värien kannalta aion laittaa jossain vaiheessa turkoosin siniseen vivahtavaa sävyä latvoihin, joten sekin muutos on edessä. 

Olisi kiva kuulla myös minkälaisia hiusmalleja lukijoilla on ja tykkäättekö värjäillä hiuksia vai pysyttekö aina samoissa jutuissa? Käyttekö liikkeessä vai värjäättekö ja leikaatteko kotona?


Mitä mieltä polkkatukasta?
Ps. Parturi-kampaajalleni vielä loppuun tällainen viesti, että oli puhetta
siitä youtubettajasta! Olaplex -hoitoja ja uskomattomia hiusmuutoksia
tekee Guy Tang (<- suora linkki sivulle)

26 kommenttia :

  1. Wautsi! :) ihanat hiukset, sopii kyllä hyvin sulle <3 Mää en yleensä raaski leikata hiuksia ja ne on just latvasta ihan lirua :/ pitäs nyt leikata ku koulut alkaa , pelottaa :/ :D haha. Yleensä hiukset värjään ite kotona taikka siellä koulussa joku kaveri kun on oma tukkapäivä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Mimma! :3 <3 Haha no joo onhan se iso paikka pitkähiuksisille ettei halua sitä pituutta leikata pois, mutta itse tässä tovin pähkäiltyäni sain itteeni niskasta kiinni ja päätin et kerralla vedetään jos vedetään ja onhan tätä tosi kiva nyt kasvatella, kun se saattaa jopa kasvaa tasaisesti eikä semmosena häntänä. :D

      No sulla onkin hyvä et voitte siellä koulussaki niitä leikellä ja tehdä hiusmuutoksia! :) Hyvää lykkyä sulle koulun alkamiseen ja nähdäänpä pian! :)

      Poista
    2. Joo! :) Kiitos ja nähdään pian <3

      Poista
  2. Wau, näytäppä hyvältä <3 Tuo A-malli on siitä kiva, että hiukset näyttää pitkiltä mutta silti ovat lyhyet. Tykkään kovasti. :)

    Mä tykkään vaihdella hiustyylejä. Oon pari kertaa käynyt olemaan mallipäänä, jolloin kampaaja on saanut tehdä hiuksilleni mitä vain (värjätä ja leikata). Tosin ne ovat häkeltyneet joka kerta mun luonnollisesta hiusväristä ja halunneet korostaa sitä vain. Shokeraavia muutoksia ei oo sattunut tuleen koskaan. Yläaste/lukio aikoina kampaajalla käydessä annoin usein vapaat kädet, kun en ite osaa koskaan päättää mitä haluan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww ihana Heidi kaunokainen siellä huutelee! <3 Joo sitä mäkin ajattelin ja ne laskeutuu tosi kivasti kasvoille kun ne on edestä pitkät ja ei tarvii miettiä miten ne jakautuu takaa. :) Oikein kevyen kivasti!

      Oho sinähän oot villi ollu kun oot uskaltanu antaa vapaat kädet niin monta kertaa! :D Ei kai siinä oot jopa sitten rohkeempi kun minä. :D Mulla on aina tietty visio mikä pitää toteuttaa niin en välttämättä tykkäis mistään muusta sitten. :D Meinasitko jatkossakin näin tehdä, että annat aina vapaat kädet?

      Poista
    2. Miksipä en :) Luotan ammattilaisen näkemykseen mikä näyttää hyvältä. Ja jossei näytäkään omasta mielestä hyvältä niin kyllä se äkkiä kasvaa taas muodottomaksi malliksi, että voi jotain uutta keksiä.

      Nyt oon itsekin vähän miettinyt jotain polkkatukkaa, Mutta nyt on ollut pieni kasvatusoperaatio niin ei raaski leikata. Vihdoinkin, kun oon saanut nutturan tehtyä päälaelle :D

      Poista
    3. Niin no se ammattilaisiahan ne on ja varmasti tarvittaessa sanoo myös, vaikka ihan muuten vaan menisi leikkuuttamaan omaa haluamaansa mallia. Meilläkin oli keskustelu siitä, että haluanko tasapitkäksi vai rikotuksi tämän mallin ja tasapitkää ehotin, niin kampaaja sano sitten itekkin et se on just hyvä ja oli itekkin ajatellu samaa! :) Jotain näkemystä siis itsekkin on mikä sopii. :D

      Haha no se! :D Mulla ei ainakaan nutturan teossa ollu ongelmaa sen edellisen tukan, mutta pidin varmaan joka toinen päivä nutturalla kun se oli aina joka paikassa tai semmonen takkupesän näkönen vapaana... joten ei ollu enää kivaa. :D

      Poista
  3. Vaihtelu piristää,mulla oli joskus 8 luokalla polkkahiukset.Mie värjään ite ja saksin välillä latvojakin.Väri odottelis kaapis kun vaan ehtis laittaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli polkkatukka + otsatukan kanssa viimeksi ala-asteella ja vieläpä punainen... näytin ihan porsaalta. <3 :) Noniin eikun värjäämään!

      Poista
  4. Näyttää tosi kivoille (: ja sopii sulle hyvin

    mä en moneen vuoteen oo antanu kenenkään leikka mun hiuksia. Itte aina vähän tasailin latvoja :D nyt kesän alussa annoin pikkuserkun, joka opiskelee parturi-kampaajaks leikata mun hiukset ja niistä lähti varmaan yli 10 cm pituudesta pois kuollutta hiirenhäntä latvaa. Oli kyllä ihana tunne kun pää keveni ja näytti paljon siistimmältä. Värjäillä en oo koskaan uskaltanu enkä mitään muutakaan radikaalimpaa. Sillä mulle on jääny traumoja ekalta luokalta kun iskä pakotti mut leikkauttamaan ehkä 2 cm pitkän tukan, joten sen jälkeen en oo hirveen mielellään antanu kenenkää leikata mun hiuksia. Ja värjätä en viitsi kun oma hiusväri on niin kiva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Awww kiitti Laura! :) <3

      Siis onko sulla sun oma luonnollinen hiusväri? Nimittäin voin sanoa, että on varmasti harvinainen näky monenkin mielestä jos et oo väreihin kerta koskenu! :o Joo mitä nyt oon kuullu kavereiden omia värjäily/leikkauskokemuksia niin nehän ei mee aina ihan putkeen ja lähtee liikaa tai tukka päästä. :D Mä olen siks kotioloissa aina kysynyt asiantuntijan neuvoja tai pyytänyt apua ettei mikään (enimmäkseen vaalennus) menisi pieleen!

      Meillä kaikilla on varmasti ollut ne omat hiuspainajaiset! :D Ite oon vaan semmosessa vaiheessa elämää, että kaikkee pitää kokeilla ja kiva tehdä näitä tukkataikojakin välillä niin kasvaa taas terve tukka päähän! :)

      Mutta tosi kiva et oot säilyttäny oman väris! Pidä vaan se jatkossakin, jos kerta ite tykkäät! :)

      Poista
    2. Juu on mun oma luonnollinen väri (: Kyllä mun tekis mieli kokeilla kaikkee, mutta tykkään kuitenkin tosi paljon omastakin väristä.. joten ... liian vaikeeta :D kiitos paljon (:

      Poista
    3. Se on näitä valinnan vaikeuksia ja päätös on tehtävä itse! Mut joo hiusten värjääminenkään ei oo mitään halpaa. :D

      Poista
  5. Oi niin kivasti leikatut hiukset, oot hyvin kaunis! ♥ Tuo hiustyyli käy sulle kyllä tosi hyvin! Itse en ole koskaan polkkatukkaa kokeillut, eikä kyllä tarvitse kampaamoissa enää käydäkkään tai hiuksia leikauttaa, koska no, rastat. :-D Tykkään kyllä kovin värjäillä ja ois kiva jossain välissä näitä mustia vähän blondailla ja laittaa jotain muutakin väriä kuin mustaa. :3

    Osaan muuten kuvitella sulle hyvin sinistä hiuksiin, sopii varmasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua kun minä saan näin kivoja kehuja kiitoksia! <3 Inkä piristit iltaani kovin paljon. :) <3

      Joo minä oonki vähä käyny kurkkimassa et sulla semmoset rastat on ja käy ne tosi hyvin! Pitääpä käydä ihan kommentoimassakin joku päivä kun oot niin ahkerasti täälläki sitä tehny. :) Jakaa hyvää mieltä takas! Rastat on varmaan tosi jännä pitää kun en yhtään tiedä miltä ne tuntuu päässä. :D Ihmeessä vaan värjäilee!

      Kiitos mulla oli joskus viime talvena latvoissa sitä ja se on lisäksi lempivärini niin mikäpä ettei kunhan saa aikaseks tilattua. :D <3

      Poista
  6. Kiva muutos! Se on aina ihanaa kun käy kampaajalla! Itse käyn hyvin harvoin, värjäilen ja laitan tukkaani kotona itse :)
    Tällä hetkellä itselläni on punainen pitkä polkka. Hiusten kasvatus prosessi meneillään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on se kyl ihan erilaista mennä kunnon kampaajalle kun aina värkkäillä ite! :D Mutta joskus jos on vähän ylimääräistä niin sitten kannattaa hemmotella itseään! :)

      Oih punainen polkka! Varmasti tosi kiva tukka. :)

      Poista
  7. Tosi hyvin käy kyllä tommonen lyhyempikin malli sulle!! Ja toi A-linja on kyllä aina niin ihana varsinkin tollee vähän pidempänä kun sen voi helposti laittaa nii monella eri tavalla :) En malta oottaa et laitat sen turkoosin sävyn joskus! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aina ajatellu et ei käy lyhyempi malli kun on niin pyöreet kasvot, mutta eihän se selvimnyt kuin kokeilemalla ja olin kyllä just toivonu tällaista. :) Niinpä ja kaikki kampauksetkin näyttää eriltä lyhyessä kuin pitkässä tukassa. Tosin mulla on sen verran tuota luonnonkiharaa et takaraivoo pitää aina suoristaa jos pyrkii tähän suoraan tyyliin.

      Varmaan tän kuun lopussa tilailen värin tai ens kuun alussa kun tulee rahaa. :) En malta muuten itekkään, mutta toistaiseksi en oo vielä kyllästynyt violettiin. :D

      Poista
  8. Sopii sulle kyllä hyvin!
    Mä oon itse myös näitä, jotka tykkää värjätä ja leikata hiukset itse, tuleepahan halvemmaksi :D Hiusmallin muuttaminen itse on kyllä vähän hankalaa, joten jos sille saralle kaipaan muutosta, marssin suosiolla kampaajalle :D Hiusvärit nyt on niin helppo hoitaa itse ja niiden kanssa haluan usein vaihtelua, että ne mielellään hoidan kotona :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitosta paljon Tau! :)

      Joo ei sitä kyllä lähtis jokainen kerta kampaamoon jos jotakin muutoksia haluaa hiuksiin. Kalliiksi tulis ja ainaan pitäisi varailla aikaa. :D Mutta jos jotakin oikein radikaalia haluaa toteuttaa niin sillon on kyllä oltava ammattilainen. :) Mulla hiusvärien kanssa on sen verran ongelma, että tyveä värjätessä pitää varoa latvoja joten se on aina hankala prosessi, mutta hoidettavissa itse. :D Mut oot oikeessa ja siinähän oppii itekkin!

      Poista
  9. Oikeen nätskä tukka jo sopii sulle ihan sika hyvin. :) Mää en oo värjäilly tukkaa ikinä kokonaa, mut kotona me ollaan yleesä siskon kans laitettu raitoja, mut nyt oon antanu hiusten vaa olla ja kasvaa rauhasa. Parturisa käyn välillä leikkaan kuivat latvat pois ja keventään mut siinä se. :D En halua tehä mitään radikaalia ku oon joskus leikannu otsiksen ja ny saanu senki kasvateltua takas ja melko lyhyeksikki leikkasin joskus. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kuinka kiva kuulla mielipiteesi! :) Oho! No mutta raidatkin on kiva lisä hiuksiin jos ei halua kokonaan värjätä ja ei tyvikasvukaan puske aina heti läpi. Onhan tuokin jo hyvä et leikkuutat suhteellisen säännöllisesti huonoja latvoja, koska sen ansiostahan ne kasvaa sitten nopeammin. :) Otsatukka on kyllä välillä kiva, mutta sitä saa sitten koko ajan olla leikkaamassa tai yrittää kasvattaa. :D Itsellä kauan aikaa siitä kun viimeksi leikannu... Saa nähdä leikkaanko enää ikinä. :)

      Poista
  10. supermagee! oon itekkin aina haaveillut tollasesta polkkatukasta joka on edestä pidempi ja takaa lyhyempi. Sulle sopii toi malli kyllä tosi hyvin :)! Ja upeen värinen ♥!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua pelotti niin paljon, että näyttääkö se sittenkään minun kasvojen muodoissa sellaiselta kuin haluan, mutta näyttipä se! :D Kiitoksia tosi paljon kehuista, ihana! <3 Piristit iltaani kovasti. :) Toivottavasti itsekkin ehkä rohkenet jossain vaiheessa leikata, jos olet tällaista samanlaista hiustyyliä hakenut ja haaveillut! :) <3

      Poista