Karkkikuusi | Tee-se-itse


Moikka! Innostuin tänä vuonna ihan omin pikku kätösin askartelemaan jouluisia juttuja ja potentiaalisia lahjoja. Korttien askartelu oli joskus joka jouluinen perinne, mutta nykyisin tykkään antaa postikorttikuvan omista kissoista. Isovanhemmat olivat muistaneet minua kuumaliimapistoolilla viime käynnillään, koska sellaista olin jo pitkään suunnitellut hankkivani. Tällaisella näppärällä laitteella onnistuu karkkikuuset ja vaikkapa pallokranssit. 

Tarvitset...

kuumaliimapistoolin
kartonkia
teippiä
karkkia


Marketeissa on myynnissä styrox-kartioita, mutta minä näppäränä naisena taittelin oman versioni kartongista. Niitä kun on löytyi jo valmiiksi omasta askartelulaatikosta. Aloitin kokeilun Marianne -karkeilla ja otin varmuuden vuoksi kaksi pussia. Kokonaisuuteen upposi 1 pussi ja 1/3 osa toista pussia. Ihan alas asti en karkkipapereita liimaillut. Askartelun aikana ainoastaan kolme karkkia tippui huonon asettelun takia ja korjasin niiden paikkoja. Aikaa upposi noin tunnin verran samalla katsellen elokuvaa. Kartongin jämäpaloista leikkasin tähden karkkikuusen latvaan. Mahdollisuudet kuusen koristeluun on rajattomat! Karkkeja ei tarvitse laittaa paljon, jos asettelee kuusen ympärille esimerkiksi joulunauhaa. :)


Kokeiletko?

4 kommenttia :

  1. Joo ehdottomasti 😍 Oon ihaillut näitä siellä fbn askartelu ja sisustus ryhmässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moni tekee niin isoja ja pulskia mistä ei ollenkaan näy pohja. Ne on kyllä tosi hienoja. :D

      Poista
  2. Mä oon monena vuonna ihastellut näitä, vois tänä vuonna tehdä :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan tässä mukavaa puuhaa illoiksi! :)

      Poista