Kaikki kolme tatuointia | Inkfinite Art


Heipsansaa! Kevät kolkuttelee ovella ja on lupa alkaa käyttää vähän kevyempiä vaatteita. Talvessa on paljon huonoja puolia... muunmuassa se, että joutuu peittämään koko ihon kuudella kerroksella vaatetta. Vaivalla suunnitellut ja hankitut tatuoinnit elävät puolet vuodesta varjoissa. Ensimmäisen tatuoinnin otettuani tajusin kuinka kaunista ihotaidetta se on parhaimmillaan. Pitkään tatuointia miettineenä halusin olla todella varma siitä, että sillä kuvalla on minulle merkitystä ja tulee aina olemaan. Mikä olisi merkityksellisempää kuin kaksi ensimmäistä kissaa? Persialaisia veljeksiä Simbaa ja Felixiä rakastan yli kaiken tässä maailmassa. Kuten muitakin perheenjäseniä.

En ollut miettinyt ennen täysi-ikäisyyttä edes vakavissani tatuoinnin hankkimista. Taisin jossain vaiheessa pelätä niin paljon ajatusta kivusta. Se ei kuitenkaan ollut niin paha kuin kuvittelin... itseasiassa lähinnä kutitti. Yläasteella olisin varmaan ottanut tähtisadetta tai tribaalia olkapäähän, jos olisin harkinnut vakavissani asiaa. Enkä sano, että ne olisi huonoja vaihtoehtoja, mutta niillä ei olisi minulle mitään merkitystä. Ne olisi voinut olla otettu hetken mielijohteesta, koska nuorempana ei osaa ajatella elämää niin pitkälle. Ei välttämättä ymmärrä kaikkien tekojensa seurauksia. Haluan ottaa tatuointeja jatkossakin ja miettiä tarkkaan niiden paikat. Iho on kangas luovuudelle, joten miksi sen pitää olla tyhjä? Katuisin mieluummin vaikka huonoa tatuointia kuin sitä, että en olisi ikinä uskaltanut ottaa yhtäkään. 

Onneksi löysin heti alussa Oulusta taitavan tekijän Lauri Arton 
joka on toteuttanut kaikki nämä mestarilliset teokset ihooni. :)


Luonnollinen jatkumo minulle oli, että tatuoin myös perheen ensimmäisen kissan Misun johonkin paikkaan. Tyyli oli realismin sijasta geometrinen. Kaikessa yksinkertaisuudessaan siinä on suunnittelun alla ollut kuva Misun kasvoista. Meidän seniori viettää tyytyväisiä eläkepäiviä vanhempien luona, vaikka kissan hankkiminen oli alunperin meidän lasten idea. :D

Kissa-aiheiset tatuoinnit on selkeästi se minun juttu. Olen pyöritellyt mielessäni kaikenlaisia uusia ideoita, mutta haluan olla täysin varma myös seuraavasta projektista. Kissat ei ikinä lakkaa olemasta minulle tärkeä aihe ja haluan aina olla se jota tituulerataan kissanaiseksi. :D Tietenkin eläimien lisäksi minulla on elämässäni muitakin arvoja ja kiinnostuksen kohteita mitä haluan vaalia.


*Anne Frank

Kolmas ideani oli saada tekstitatuointi merkityksellisestä sitaatista*. Lause merkitsee minulle monia asioita ja se kuulostaa paremmalta englanniksi kuin ikinä vapaasti suomennettuna. Itsestään parhaiden puolien antaminen toisille on sitä todellista rikkautta. Auttaminen pyyteettömästi omien mahdollisuuksien mukaan on kaunis teko. Omat vanhemmat on hyvä esimerkki siitä ja niiltä olen oppini saanut. Pidetään huolta lähimmäisistä ja pistetään hyvä kiertämään. Se ei suinkaan tarkoita sitä, että pitää luovuttaa tyyliin munuainen ollakseen jalo ihminen. :D Halusin, että teksti näyttää siltä kuin se olisi kirjoitettu päiväkirjan sivuun.   

Vartalo on temppeli ja se on tärkeintä mitä itse haluat sille tehdä. Minullakin on ollut aikaisemmin kaksi lävistystä: madonna ja labret. Päätin viimein luopua niistä viime vuonna, koska ne ei enää tuntunut omilta. Muutama vuosi sitten ne oli vielä osa minä-kuvaa. Huulien ylä- ja alapuolella tulee aina olemaan muistutus lävistyksistä, mutta minä arvostan niitä. Ne kertoo tarinan, että teiniaikana on tullut hulluteltua. Kesän myötä minulle alkaa ilmestymään pisamia joka puolelle naamaan ja ne on sellaista pigmenttiä mistä en ikinä pääse eroon. Luin uutisen pari kuukautta sitten, että jotkut itseasiassa tatuoivat pisamia naamaansa. Nuorempana niitä vihasi, mutta nykyään osaan ottaa myös kohteliaisuuksia vastaan, kun joku ihastelee pigmenttihäiriötä poskilla. :D 


Onko sinulla tatuointeja?

8 kommenttia :

  1. Ei oo tatuointeja ainakaan vielä, toki ideoita pyörittelen päässäni sitä varten, että sen aika sitten joku päivä tulee. Puhuit omista lävistyksistäs tossa, ja mulla tuli saman tien mieleen, että mun oma olo tuntuis tosi orvolta ilman korviksia. Tällä hetkellä mulla on kuus korvareikää (seitsemännen umpeutin, se tulehtu jatkuvasti), ja jatkuvasti on kamala himo hankkia rustot täyteen metallia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehhe vähän ääneen hihitin. :D No joo. Korviksen reiätkin joskus nuorena tullu hankittua, mutta tuntuu, että suuremman osan ajasta unohdan laittaa korviksetkin. Vain spesiaalitilanteissa esim. kuvauksissa tai lähdössä jonnekkin niin muistan laittaa. Kotona en juuri ollenkaan pidä koruja. Joo ja tatuoinnin hankkimista kyllä tosiaan kannattaa miettiä ja sitten kun kolahtaa joku idea, niin sitten sen tuntuu oikealta. :)

      Poista
  2. Ei oo tatskaa en usko et kipukynnys kestäis ottaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikkihan ei tatskoista edes haaveile. Se jäikin puuttumaan tekstistä. Mutta jos yhtään tuntuu siltä ja on kovasti haaveissa niin silloinhan se kannattaa. :)

      Poista
  3. Mistä toi ihana paita on ostettu? 😍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Se on Jumbosta haettu ja kaupasta nimeltä New Yorker! Joka onkin meikän lempikauppa. Paita taisi olla jotain 9,95€! Siellä edullista ja ihania vaatteita, että ihan sokaistuu. :D

      Poista
  4. Uu, tosi kiva postaus! Heh, mulla on vähä blogimaailma jääny välistä ja nyt lueskelen kaikkia mahollisia blogeja ja postauksia mitä jääny välistä :D On niin paljo omassa elämässä nykyään, ettei oo enää nii hirveesti aikaa blogeille. Nuo kaikki tatskat on tosi ihania, eniten tykkään tosta sun ekasta tatskastas. Se on vaan niin upea. :) Mulla on on oikeestaan aina ollu ajatuksena, että tuun itteeni tatskaileen jossain vaiheesa. Oon saanu kaks ideaaki, mitä meinaan toteutella. Haluan, että mulla on kaikilla tatskoilla joku merkitys, joten kauan oon miettiny minkälaista tahon. :D Kuuhan sais tuota rahaaki säästettyä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Satsuli! Joo kieltämättä blogien luku jääny itseltänikin hieman retuperälle, mutta pyrin päivittelee omaa blogiani aina kun mahdollista. Bloggaus siis edelleen minua kiinnostaa, joten siitä en luovu. :D Pitäisi kyllä ahkerammin lueskella muidenkin ja kommentoida. :D Tervetuloa takaisin!

      Kiitos paljon ja minäkin tykkään eniten ensimmäisestä tatuoinnistani joka oli kaikkein isoin projekti. :) Ja merkityksellinen tatuointi on tosi hyvä! Vaatii kyl budjetin, mutta siinähän sitä kerkee miettii ja ajatella mihin rahansa pistää. :D

      Poista